det löser sig

Idag har jag haft en känsla av att det mesta löser sig ändå.

Vi börjar med skolan. Jag hade filosofiredovisning och svenskinlämning. Det kändes som att redovisningen gick bra och inlämningen var det ju inga problem med. Dock måste jag bara nämna en sak som jag stör mig på och har gjort några år nu... x(
Vi har ju gjort valfria svenskarbeten nu, för att Lisbeth inte har något mer att ge oss i kursen Svenska C. Alla har väl jobbat lite halvsegt och många har inte kommit till lektionerna för att det har varit så slappt. Jag skrev i alla fall en novell därför att jag tycker att det är roligt och lärorikt att skriva. Jag vill också gärna ha någon kommentar om det jag har skrivit, hur ska man annars lära sig av sina misstag och veta hur man ska kunna göra saker bättre? Så jag frågade Lisbeth om hon skulle ha in novellen och då sa hon "Tjaaa, det kan jag väl...". Jag sa att det skulle vara roligt om hon läste igenom den och då sa hon något i stil med "Det kanske jag gör om jag får tid...".
Jag tycker att det är så sjukt dåligt. Varför ska vi ens fortsätta med lektionerna om hon inte ens vill ta sig tid att läsa en novell som en elev skrivit? Jag går Svenska C just för att lära mig och hon spelar väl en stor roll i detta. Eller? Det är ju ändå hon som är vår lärare. Det vore roligt om en utbildad (?) lärare ville läsa igenom något som jag har skrivit och ge lite tips eller råd kanske. Vad finns det annars för mening med att jag ska skriva den? :/ Har jag fel?

Efter skolan gick jag till kommunen på jobbintervju för de här sommarjobben som kommunen delar ut. Jag fick ett sommarjobb! Så den 16:e juli till den 10:e augusti ska jag gå runt vid Vättern, Rocksjön och Munksjön och plocka skräp. Jag tror faktiskt att det kan bli helt okej om vädret är bra :) Bra betalt också och det tackar vi ju inte nej till!
Så nu slipper jag ha panik över sommarjobb i alla fall.

Nu i eftermiddag/kväll har jag suttit med franskan. Jag och Micki ska ha en redovisning om Québec och Montréal imorgon och jag trodde aldrig att jag skulle bli klar. Men nu är jag faktiskt det! :D

Så: det mesta verkar lösa sig.

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja, allt brukar faktiskt lösa sig, även om det inte känns som det ibland :) Du har helt rätt i svenskan! Dåligt är det!

Och kul med sommarjobbet :) du får samla ihop pengar så du kan komma och hälsa på mig sen! <3

2009-06-01 @ 21:54:44
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: miich

grattis till sommarjobbet =)

2009-06-01 @ 22:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0