skumtomtefudge

Jag vet att det fanns en liten önskan om receptet på fudgen av små stackars skumtomtar som jag gjorde häromdagen. Julafton är ju inte förrän imorgon, så det finns gott om tid för att ställa sig och göra lite mer julgodis!

12 skumtomtar
2 dl strösocker
1 dl vispgrädde
50 g smör
100 g vit choklad
ev. röd karamellfärg

- klipp skumtomtarna i småbitar, så går det snabbare för dem att lösas upp
- lägg allt utom choklad och karamellfärg i en kastrull
- smält massan på svag värme tills allt lösts upp, rör runt ofta
- ta kastrullen från värmen och rör sedan ner chokladen så att den smälter
- droppa ev. i röd karamellfärg (jag gjorde det INTE)
- klä en liten form med bakplåtspapper och häll i smeten
- låt formen stå i kylen några timmar (mina stod över natten), ta ut den och skär i bitar



Kommentarer
Postat av: Ulla

Tack så mycket!

2012-12-23 @ 11:42:24
Postat av: Alice

Om jag hade hunnit hade jag gärna bakat sådana i år (med tanke på hur misslyckade de blev förra året...)
De verkar så goda! Du har inte lust att skicka en till mig över internet? ;)

Baren heter förresten Bar Italia!

2012-12-23 @ 18:33:04
URL: http://paraplyflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0