disastro

Förra veckan föll det enorma mängder regn över Ligurien och Toscana i Italien, vilket orsakade stora översvämningar. Mitt kära Cinque Terre drabbades hårt och jag har sett videoklipp på hur enorma vattenmassor drar fram genom de små gatorna i exempelvis byarna Vernazza och Monterosso. Tänk att jag och Louise gick på de gatorna senast i juni... Tydligen har en del människor dött, vissa saknas fortfarande och byarna är nästintill förstörda. Tänk om man kunde hjälpa till med arbetet som nu har satt igång för att städa och bygga upp dem igen! Området ligger mig väldigt varmt om hjärtat så jag sitter här uppe i ett höstigt Sverige och sänder mina tankar till de drabbade.



Louise och jag i Portovenere, juni 2011



Riomaggiore



Vernazza







Monterosso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0