ellens 2009

Varför inte följa strömmen och berätta lite om sitt 2009?



Januari var månaden då...
... jag bröt mitt löfte och skaffade min blogg! 
- ... jag och Louise var i full färd med att planera vårt projektarbete och därmed Italienresan.
- ... jag hade extrajobb på Hälsohögskolan.
- ... jag var på en spelning med I'm From Barcelona i Malmö.


Februari var månaden då...
- ... jag och Louise faktiskt åkte ensamma till Milano för vårt projektarbete samt en hel massa annat skoj!



- ... jag bröt ytterligare ett löfte och skaffade facebook.
- ... jag sprang runt och provade min studentmössa (OBS! Storlek 60).
- ... jag firade ett helt halvår med min Gustav!


Mars var månaden då...
- ... det kändes som om jag skulle plugga ihjäl mig med projektarbete och alla annat. Jobbig månad över huvud taget!


April var månaden då...
- ... projektarbetet blev klart och lämnades in och man äntligen fick påsklov!
- ... plugget satte igång direkt efter lovet igen...
- ... vi hade vår körkonsert (Arvids, Eriks och Linas projektarbete).
- ... jag och Sara stod i Idolkö i Malmö en lååång morgon.



- ... jag började få panik över att jag inte hade någon balklänning ännu.


Maj var månaden då...
- ... Gustav fyllde 19 år.
- ... den efterlängtade studentbalen ägde rum!



- ... jag fyllde 19 år.


Juni var månaden då...
- ... jag och delar av "familjen" gick upptäcksfärd på Peset, guidade turer av Tomny och Lasse.
- ... blev underbart firad av Gustav med restaurang, bio, presentkort på massage och ett porträtt av mig.



- ... studentskivan hos Annie blev av!
- ... jag tog den ofattbara STUDENTEN.
- ... jag var på Sir Elton Johns konsert en underbar kväll i Borås.
- ... min bror och hans Maria blev man och hustru.




Juli var månaden då...
- ... jag spenderade en tid på Öland.



- ... jag började sommarjobba som renhållningsarbetare vid kommunen.
- ... Gustav bodde hos mig en vecka och vi lekte gourmetkockar.
- ... jag tyckte att det var otroligt jobbigt att så många av mina kära vänner skulle flytta iväg till hösten.


Augusti var månaden då...
- ... jag fick träffa Louise igen efter hennes sommarvistelse på Sardinien!
- ... jag jobbade de sista roliga veckorna med att plocka skräp runt Jönköpings sjöar.



- ... jag firade ett helt år med Gustav! ♥
- ... jag och Gustav åkte till Stockholm och gick på Coldplay-konsert.



- ... pappa fick problem med hjärtat och jag fick sitta pappavakt.
- ... jag klippte kortkort!


September var månaden då...
- ... jag började två kurser på högskolan - Digital bildbehandling och Kriminologi.
- ... jag var arbetslös, yippie.
- ... jag äntligen fick komma på min första arbetsintervju hos Memu Mässbemanning.


Oktober var månaden då...
- ... Mahfuz och Salma från Bangladesh kom och hälsade på!
- ... jag fick jobba på Nordic Rail & Future Transport på Elmia.



- ... jag saknade mina bortflyttade vänner något så otroligt.
- ... jag var så stört trött på Sveriges äckelväder.
- ... jag jobbade på mässan för Fjärrvärme & Fastighet.
- ... jag, Gustav, Sara och mamma åkte till Olivia i Stockholm och gick på Muse!



- ... jag och Gustav var på Halloweenparty hos Martin med trevligt folk!


November var månaden då...
- ... jag fick jobb på bemanningsföretaget Framtiden AB och lärde känna söta Måna!
- ... jag jobbade två dagar på mässan Elmia Subcontractor.
- ... jag fick hoppa de sista dagarna på Elmia för att börja jobba som receptionist på Grant Thornton.
- ... vi hejade på Sara Evaldsson som var med i Körslaget!
- ... jag ägnade många av mina tankar till Olivias syster Alma.
- ... jag vaccinerade mig mot grissjukan och blev halvförlamad i en vecka framåt.
- ... mina vänner Sara och Sakke blev ett par!




December var månaden då...
- ... vi hade 2009:s upplaga av den årliga galan!



- ... jag fixade julgodis, klappar och allt annat som har med julen att göra.
- ... jag fick återse den efterlängtade Louisetjejen efter hennes au pair-termin i Rom!
- ... jag firade jul på Öland och det inträffade massa konstiga saker.
- ... jag och Gustav ordnade nyårsfest för ett gäng härliga människor!





Sådär ja. Det tog sin tid. Men det var det nog värt det. Om någon läser, vill säga =)
2009 har gått upp och ner. Det har haft sina finaste stunder, men det har också varit dagar då man bara har velat gräva ner sig. Som sagt, upp och ner. Vi får hoppas att 2010 blir snäppet bättre! Gott nytt år på er alla! ♥


Kommentarer
Postat av: Louise

Det är galet vad mycket som hinnner hända på ett år! Hoppas 2010 blir ett riktigt bra år! :D

2010-01-02 @ 11:31:57
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: Mary

Upptäcktsfärd med familjen. Åh va jag saknar dig Elvin <3

2010-01-02 @ 14:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0