liberi di giocare

För ett tag sen såg jag första delen av en dramaserie på ettan eller tvåan. Spela för Friheten hette den, och italiensk är den dessutom.

Serien bygger på en sann historia. Silvia är direktör på ett ökänt fängelse där en liga styr allting bland de intagna. För att ändra på detta engagerar Silvia Stefano, en känd fotbollslegend, som förhoppningsvis ska kunna forma och träna ett lag interner. Den främsta begåvningen av de intagna är Stefanos lillebror, som blir en riktig utmaning. Ligan utnyttjar brodern för att krossa Stefanos inflytande på fängelset...

Det finns en andra, och sista, del av denna, som jag helt glömde av att se! Detta ska jag självklart göra något åt och varför inte göra det ikväll? =) Jag minns ju hur frustrerande jag tyckte att det var när första delen slutade, det var ju så spännande.... Tacka vet jag svtPlay!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0