jag ska aldrig...

Jag ska aldrig behandla någon otrevligt i telefon! Även om det ringer en försäljare som vill pracka på mig saker, så ska jag vänligt men självklart bestämt säga att jag inte är intresserad (om jag nu inte är det...). Jag var med om en så dum sak ikväll när jag satt på telefonjobbet.

Vi ringer runt och gör en undersökning, vi säljer absolut ingenting. Just nu gör vi en undersökning på uppdrag av Vägverket vad folk i ett visst område tycker om att en ny väg ska byggas där. Jag ringde till en markägare och när han svarade så uppfattade jag inte namnet så jag frågade vänligt "Ursäkta, vad sa du?" varpå han slänger ur sig "Hör du inte vad jag säger eller?". Bra början på ett samtal...! Not. När jag frågade mina frågor skrattade han nedvärderande efter varenda en och så frågade han om jag själv hade åkt på den vägen mellan Mjölby och Motala som ska byggas om. Jag svarade helt ärligt nej och han sa "Nej just det, kunde väl tro det!". Det fortsatte så under hela samtalet och någon gång mitt i frågar han mig om jag studerar. Jag svarade att jag jobbar och studerar litegrann och han menade då att han avskyr alla studenter som sitter och ringer runt... När jag försökte visa mig förstående (han gillade alltså inte alls denna nya väg) och sa "Det var tråkigt att höra" så utbrast han bara "Ja, det tycker du allt va!". Vad svarar man på det?

Det låter kanske inte så illa nu, men med denna man mot sig under ett helt samtal så lät det jävligt illa! Jag förstår inte hur man kan bete sig så dumt mot någon annan som bara försöker vara vänlig och ställa frågor. Undersökningen är dessutom frivillig, så han hade kunnat låta bli att svara om han så hade velat... När vi hade lagt på märkte jag att jag var alldeles röd i ansiktet och mina händer skakade.

Man ska inte ta det på så stort allvar, jag vet! Men jag tycker bara att det är så hemskt att det finns folk som verkligen beter sig på det viset. Skulle han ha svarat "Hör du inte vad jag säger eller?" om det var hans son/dotter/sambo/vän som hade ringt...?




Tummen ner för äckelmänniskor!


Kommentarer
Postat av: Louise

Va hemskt att det finns folk som behandlar en så! Dålig stil! Man får försöka att inte ta det personligt, men klart man tar åt sig.

2010-02-11 @ 09:13:48
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: Sofie

Usch, hur svårt är det inte att vara trevlig när nån håller på så!? Jag hade börjat svära åt han och sagt dra åt helvete gubbjävel typ :p



Sv: Jaa, jag såg ditt sms, men men det är ingen fara, vi flyttar till nästa vecka istället!! När man väntar på något gott väntar man aldrig för länge ;)

2010-02-11 @ 09:16:52
URL: http://paulk.blogg.se/
Postat av: Annie

Pissa på dem! Tycker det är starkt av dig att hålla på med det!! Antar att det är på memu (?) Jag tackade nej där, hade alldeles för många dåliga erfarenheter från mitt säljarjobb att jag inte orkade göra undersökningar ens..

DUKTIGT ELLEN!

Puss på dej!

2010-02-11 @ 12:00:31
URL: http://medelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0