black & white

Har suttit och hållit på med min bildbehandling de senaste timmarna. Måste verkligen komma igen med det, kursen är ju redan slut, ehe.... Men nu har jag i alla fall gjort en del av en inlämningsuppgift som vi hade! Man skulle göra ett foto svartvitt, men fick gärna behålla någon del av kortet i färg eller tona kortet en aning.

Jag valde en bild på Simon och Mia som jag tog på deras bröllopsdag, gjorde det svarvitt men behöll Mias bukett i färg och sen beskar jag det. Det var några kvistar på höger sida som tog lite för mycket uppmärksamhet tyckte jag så jag klonade bort dem. Tog bort en spegling i dörren också. Jag avslutade med en lätt vinjettering, dvs att man mörkar ner kanterna lite så att det i mitten av fotot som man vill lyfta fram verkligen lyfts fram.

Så, vad tycker ni? Ska jag vara nöjd med detta eller finns det kanske något som kan göras bättre? Jag vore tacksam för förslag och tips ;-)




Före



Efter

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad fint! :D

Det är dock inte så kul att göra så med min bukett eftersom den är så mörk. Blir så mycket bättre med typ röda buketter. :)

Skicka gärna över den, så vi kan ha med den när vi ska göra fotoalbum! :D

2010-02-07 @ 15:46:41
URL: http://mia-hall.blogspot.com
Postat av: Mia

Alltså, jag skrev en kommentar innan, men den kom tydligen inte med...



Men i vilket fall tyckte jag bilden var jättefin och vill att du skickar över den!



Dock är sånna bilder roligare att göra när buketten är mer färgstark. Tror jag har en bild från ett bröllop i somras som jag gjort så med.



BTW, får man se någon bild på hur det blev i rummet efter röjningen? ;)

2010-02-07 @ 19:54:30
URL: http://mia-hall.blogspot.com
Postat av: Mia

Nu såg jag min tidigare kommentar...

2010-02-07 @ 19:55:30
URL: http://mia-hall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0