dataneeerd

Japp, har idag suttit vid datorn typ hela dagen!
Tjaaa, förutom pausen då jag och mamma satte oss med lite kvällsmacka framför tv:n och tittade på ett program om parmesantillverkning i Italien. Då plockade vi fram rödvin och parmigiano reggiano! Mhhmmm! (Inte för att rödvin är gott, men man var ju bara tvungen...).
Men som sagt - annars har det varit datorn hela tiden, så jag förstår inte att jag sitter här fortfarande! Jag kollade nämligen igenom min första bildbehandlingskurs och det är ju väldigt spännande alltså :D Det tog typ tre timmar och sen har jag suttit och testat en massa och fixat diverse andra grejer också.
Så, nu är jag trött. Men jag har lärt mig en massa känns det som - bara idag! Vi har t.ex fått testa att markera enstaka saker och bl.a ändrat färgen på dem.
Jag ger ett exempel :) Här med blåare ögon och rödare läppar på andra bilden. Har även ändrat ljusnivåer.


Före


Efter


Jag ser fram emot att lära mig en massa mer, jag menar, det här var ju bara grunderna!
Godnatt :*

È un gran formaggio - il parmigiano reggiano... lalalalaa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0