snöblaskplask!

Nej, jag såg inte i syne! Det snöade ute innan! Blandat med regn så kom det fallande ner från himlen i små blöta klumpar... Usch! Det gillas inte.

Det har hittills varit en något udda dag måste jag säga. Jag skulle åka ner till mamma för att hämta några CV som hon hade skrivit ut till mig och när jag närmar mig hennes jobb känner jag hur jag blir alldeles kall och blöt om fötterna. Jag plaskar fram i mina stövlar som jag gillar så mycket och när jag kommer in i värmen och kan kolla upp felet så ser vi att sulorna är heeelt trasiga. Det var konstigt att inte stövlarna hade fallit samman och sönder liksom...! Så tråkigt. Så jag fick låna nya strumpor av mamma, sen trädde vi plastpåsar över mina fötter och sist, men inte minst, mina blöta trasiga stövlar.

En positiv sak har dock inträffat! När jag gick förbi ett hus och två tjejer i kanske 25-årsåldern skulle gå in genom porten, så vände sig en av tjejerna om, tittade på mig och utbrast: Vilken snygg jacka!
Jag såg förmodligen helt ställd ut, fick fram ett överraskat tack och gick vidare. Det är inte varje dag man får höra sånt av främmande människor! Mer glädje åt folket!

Snart kommer Gustav hit. Det är ju positivt också, förstås :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0