och sista dagen avklarad!

Japp, och där var även min sista dag på Elmia slut. Mässan, Nordic Rail & Future Transport, håller på även imorgon förmiddag, men då ska inte jag jobba.
Idag gick det väl ännu bättre, nu var man ju mer van så jag tror inte att jag gjort något större misstag. Det var ungefär samma gäng som gick på seminariet och det höll på lika länge så det var ganska mycket dötid för min del även idag. Som tur var jobbade det massa trevliga tjejer i min korridor som jag kunde prata med under tiden :)

Jag började faktiskt prata franska med två besökare idag! Jag hörde även igår att de pratade franska med varandra så idag när de kom fram till mig för att bli scannade så frågade jag "Parlez-vous francais?" och de lyste upp båda två och sa "Ouiiii!". Kvinnan i sällskapet frågade mig sedan, på franska, om det gick bra att ta med fika in i konferensrummet och jag svarade, på franska, att jag trodde att det gick bra...
Åh, jag är så stolt över mig själv! Det var typ hundra år sedan jag sa ett franskt ord.

Och dessa britter! Verkligen hur trevliga som helst. En av dem, Nicholas hette han visst, kom fram till mig på morgonen och frågade hur det var med mig och sa att han var lite nervös inför sitt seminarie.
Jag hade även ett snack med en annan britt som stod och väntade på några kollegor. Vi pratade om att han kom från London och att jag gillar England (och London) och så kom vi in även på Irland. Kul!
När de sedan gick så vände de sig alla mot mig och sa "Nice to meet you" och "Safe journey" trots att jag bara skulle ta bussen hem... ;) Haha. Sådant uppskattas ju alltid! Att de inte "ser ner" på en när man är konferensvärdinna utan istället är jättetrevliga!

Det känns nästan lite tråkigt att inte komma tillbaka dit och träffa allihopa igen, både mina arbetskompisar och gästerna. För det har varit väldigt kul! Jag är mycket nöjd med min insats :D



Hela outfiten!


Kommentarer
Postat av: Louise

Du är bäst Ellen, klarar allt :) Du verar ha haft det riktigt trevligt på jobbet!

2009-10-08 @ 16:01:02
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0