vaccinerad och invalidiserad.

Jobb igen nu då! Inte så många som ringer för tillfället, eftersom att det är lunchtajm. Så då passar jag på att smita in lite här...

Det blev vaccinering igår trots allt! Jag kom fram till Bäckadalsgymnasiet vid kanske tio i fem och såg den fruktansvärt långa kön. Kanske 20-30 meter. En stund senare upptäckte jag att jag inte hade sett hela kön, utan att det var lika mycket folk till. Det var lite trist att jag kom dit ensam, för då fick jag stå där och huttra i två timmar alldeles själv. Ja, två timmars köande utomhus blev det. Och när jag kom in i byggnaden fick jag vänta ytterligare 45 minuter... Helt sjukt! Precis när jag hade kommit innanför dörren sa en sjuksköterska till folket bakom mig att de nog inte skulle hinna vaccinera sig idag. Jag blev halvt panikslagen och tänkte att jag hade stått och väntat i onödan, jag skulle kanske inte ens hinna få den!
Som tur var så hann jag i alla fall. Jag hatar att få spruta, det där sticket är så läskigt. Man känner hur någonting som egentligen inte ska vara där tar sig in i kroppen...
Så, efter tre timmar fick jag alltså den efterlängtade (!?) sprutan.

Natten var konstig. Varje gång jag skulle vända mig om vaknade jag och jag fick själv lyfta armen till den ställningen den skulle ligga i, för det gjorde så ont.
På morgonen var typ hela handen svullen, men det gick över :) Nu känner jag mig bara lite invalidiserad; det gör ont när jag rör armen och den är lite lagom stel...

... synd om mig va!?



Nysprutad och nyklippt

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag ska också ta sprutan idag. Ska dit själv, och är livrädd :O

2009-11-18 @ 15:40:30
URL: http://rantas.blogg.se/
Postat av: Annie!

Ja det är verkligen synd om oss!! Jag har fortfarande jätteont och varje liten rörelse är jobbig, men men, jag har iallafall tagit den och tänker inte bli smittad av dumma svininflusensan! Grattis till oss LN!

2009-11-18 @ 17:09:21
URL: http://medelicious.blogg.se/
Postat av: Sofie

USCH för den jävla sprutan! själv har jag haft feber och var nära på tt svimma i duschen, fick sätta mig ner!! uscha

2009-11-18 @ 17:21:18
URL: http://paulk.blogg.se/
Postat av: becca

de e mest synd om mig dock för ja har feber mår illa å svimmade imorse. stackars stackars mig ;)

2009-11-19 @ 13:31:59
Postat av: Annie

Hej tjejen! Jag förstår att du har mycket att göra på dagarna med alla jobb och att du självklart är trött på kvällarna :) Jag väntar så länge jag måste. Kommer det funka på min dator sen så är det värt väntan :) Stor kram!!

2009-11-20 @ 11:17:37
URL: http://medelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0