national registration

Okej, jag har gått språk, men någon superexpert på engelska är jag då inte! (Konstigt, vi som hade en så bra engelsklärarinna...)

På jobbet
Mannen i andra ändan av luren: Hallo?
Jag: Hej, mitt namn är Ellen och jag ringer på uppdrag av Umeå kommun! Vi håller på med en undersökning gällande folkbokföri...
Mannen (med brytning): Excuse me, can you take it in english?
Jag (lätt panikslagen): Ehmm, sure. I'm calling from Umeå kommun... ehe. We're doing a research... ehm... (Vad sjutton heter folkbokföring?! Hjeeelp!)... Do you live in Umeå?
Mannen (aningen förbryllad): Yes!?
Jag: OK, that's all I wanted to know, thank you, bye!

Svettigt alltså. Jösses.



Ifall jag någon gång skulle få problem med synen skulle det kanske
inte vara några större problem trots allt... Ballt!


Kommentarer
Postat av: Leo

Haha, hilarious! :D

2009-11-05 @ 01:19:04
URL: http://liberleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0