simon och marias bröllop

I lördags var det dags för min brors och hans fästmös bröllop :)
De gifte sig i Dörby kyrka strax utanför Kalmar. Vigseln var verkligen hur fin som helst! Ingångslåten var en låt från James Bond (undrar vem av dem som valde den...) och utgångslåten var Ronja Rövardotter-sången. Väldigt annorlunda, men kul och vackert! Jag satt och bölade lika mycket som mamma på första bänk.
     När det var klart i kyrkan stod vi utanför en stund och grattade dem och hälsade på varandra och så vidare. Gustav som inte hade träffat en enda släkting förutom mormor innan var ganska så nervös ;) Fullt förståeligt med tanke på hur stor min släkt är...
     Vi åkte sedan till Skälby loge, en väldigt stor lada i Kalmar. Gigantisk faktiskt! Där var det dukat för drygt 100 personer framför en scen. Först tog vi en välkomstdrink i solen utanför och sedan gick vi in och satte oss till bords, efter bordsplaceringen. Som tur är fick Gustav sitta jämte mig :)
     Under kvällen åt vi en förrätt, en god buffé och bröllopstårta såklart. Vinpåfyllningen var inte dålig heller... Det hölls också en massa tal och spex och grejer. Hur kul och fint som helst! Jag och Gustav höll i en lek som gick ut på att utmana brudgummen och se hur väl han egentligen kände sin fru. Simon fick sätta sig längst fram vid scenen med ögonbindel och jag tog fram fyra personer samt Maria (Mia) för att sedan utmana honom. De fick först gå fram en och en och ge honom en puss på kinden och så fick han se om han klarade av att gissa vem som egentligen var Mia. Det var lite kul ;) Speciellt eftersom jag också hade tagit upp Mias pappa Berth... Vid andra utmaningen skulle Simon få känna på alla fems ben. Kul även där att Berth var med eftersom hans ben var ganska så mycket hårigare än de andras. Vid tredje och sista utmaningen skulle var och en gå fram och säga "Jag älskar dig Simon" med stängd mun. Brudgummen fick i alla fall två av tre rätt under leken, det får väl vara godkänt då... :)
     Resten av kvällen bjöd på prat, dricka och dans. När vi åkte tillbaka till vår lägenhet vid två-tiden var vi alla nöjda och trötta.

Jag är verkligen så glad för Simon och Marias skull. De är så öppna med varandra och man bara vet att de kommer att trivas bra med varandra i fortsättningen också. Bröllopet var hur fint som helst!



Kommentarer
Postat av: rebecka

Åh, har aldrig varit på bröllop, men det verkar ju helt underbart! Hoppas du också har det bra och lycka till med allt! :)

2009-06-30 @ 06:19:59
URL: http://partybacon.blogg.se/
Postat av: Annie

Åh vad fina dem är :)

2009-07-06 @ 11:24:25
URL: http://medelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0