dagens goda gärning

Ibland kan det vara riktigt kul att plocka skräp på en regnig strand.
Klockan sju i morse gick jag runt med en arbetskompis vid Vättern och plötsligt fick jag syn på en mobil på marken. Jag tog förstås upp den och kikade lite på den och på bakgrundsbilden var det en kille som jag känner till och hans flickvän. Utan att snoka tittade jag igenom sms-listan och konstaterade att det var killens mobil, eftersom han hade många sms från en tjej. Då tog jag tjejens nummer och sms:ade henne från min mobil och sa att jag hade hittat hans mobil. Efter ett tag fick jag svar där hon skrev att jag kunde ringa hem till honom och så fick jag numret. Innan jag hann hem ringde han dock mig och vi bestämde att han skulle hämta upp den utanför mitt hus. När han väl kom kände han igen mig och han blev jätteglad för att jag hade tagit hand om den åt honom :) Sådant är alltid kul. Jag fick till och med hittelön på 200 kronor!
Det är roligt att kunna hjälpa till :D

Nu sitter jag här med en handduksturban på huvudet. Har tittat på Bridget Jones Dagbok som jag kände mig tvungen att se och den var ju faktiskt riktigt bra, precis som Sara, som jag fick låna den av, sa. Efter filmen slumrade jag i soffan och när jag vaknade var jag sådär lite borta som man kan vara efter att ha sovit på dagen, så jag tog en uppfriskande dusch.
Gustav tog med sina belongings till jobbet och ska bo hemma hos sig igen. Men vi har haft en riktigt mysig vecka här :) Man kan alltid vara så öppen med honom och det älskar jag. Puss på honom!
Igår hade vi en lugn hemmakväll istället för bion och vi såg Revolutionary Road. Rekommenderar den, trots att jag tyckte att den var lite lustig.

Ha en fortsatt trevlig dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0