una sera italiana

Igår blev det först fika med några vänner (efterlängtat!) och sen åkte jag och Louise och handlade på Maxi. Vi fick med oss ruccola, melon, prosciutto, lite dricka och gottgott hem till mig :) Dags för vår Italienkväll vilken, även den, var otroligt efterlängtad!

Till förrätt gjorde vi iordning bruschetta på ugnsrostat vitlöksbröd, yummie! Sådant kan man nästan äta ihjäl sig på. Medan vi mumsade i oss dem började vi med vår... ja, pizza såklart. Massa prosciutto och mozzarella ska det vara! Den blev riktigt god faktiskt. Under middagen satt vi och pratade Italiensnack med min mor. När mor min senare drog sig undan fortsatte snacket. Åh, vilka minnen man har, det är helt otroligt! Tänk att vår Italienresa (för nästan ett år sedan nu!) blev så underbart lyckad. Det kunde inte ha varit bättre! :) Vi passade på att kika igenom bilderna därifrån och blev väl på så sätt ännu mer nostalgiska...!

Vi tittade också på en film med ett mycket passande namn... Javisst, Genova! Bl.a Colin Firth var med och barnskådespelerskorna var hur duktiga som helst. Sevärd film enligt mig och även här satt ju jag och Louise och "åååh":ade och "iiiihh":ade eftersom vi kände igen oss på så många platser i filmen.... :)

Mycket lyckad kväll. Hade verkligen sett fram emot den ♥ Tack Louise!




Bruschetta di Louisa ed Elena




Genova!


Kommentarer
Postat av: Louise

Tack själv!! <3 Usch och blä vad jag kommer sakna dig!!!! :( Tur att mail finns, de har hjälpt mig mycket!

Tycker om dig massor!

Kram på dig! <3

2010-01-07 @ 00:06:42
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: Sofie

oh jag gillar colin firth!!

2010-01-07 @ 10:25:50
URL: http://paulk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0