lezione uno

Så! Nu har jag precis stängt ner fönstret till vår första italiensklektion :) Vi har hållit på i en och en halv timma nu och det kändes bra! Visst förstår jag inte allt, men jag förstår ändå sammanhanget och lite till, och det är ju det som räknas i stort sett. Jag känner mig lugnare nu än vad jag gjorde efter informationsmötet vi hade! Härligt :)
Jag lyckades hitta ett headset ändå, ett riktigt billigt ett! Nu ömmar det dock i högra örat, haha...

Efter jobbet stack jag till Arbetsförmedlingen och som tur var så behövde jag inte sitta där och vänta (yes!) utan fick prata med en kvinna där och beskriva min situation lite bara... Vi bestämde att jag skulle komma tillbaka till dem när jag är utan jobb. Låt inte den dagen komma!

I snöstormen sprang jag vidare mot stan för att göra lite småärenden. Jag passade på att titta in lite på Indiska i väntan på bussen och så hängde en fin väska där som jag har gått och kikat lite på de senaste månaderna. Det var halva reapriset på dem nu, så jag fick med mig en hem för bara 39 kr. Det tyckte jag att jag kunde vara värd :) En lila!! Det ni. 



 

Kommentarer
Postat av: Louise

Lektionen gick ju faktiskt riktigt bra och det ska bli väldigt kul tycker jag! :D

Kram <3

2010-01-28 @ 11:46:44
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: My Ragnarsson

ja, hon är helt underbar verkligen! :*



fan vad skönt det låter! :) jag får nog ta och resa till Italien någon gång när det är lite bättre väder. denna vintern har varit hemsk (enligt italienarna) för det har snöat osv. idag är det bara ca. +1, så varmt är det ju inte!

jag har tydligen väldigt otur som varit här nu.. men när man hör om snön i Sverige så är jag ganska nöjd ändå :)



by the way, så gillar jag väskan! :D

2010-01-28 @ 14:37:19
URL: http://myragnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0