lång dag

Det kommer bli en lång jobbdag för min del! Jag slutar om ca 45 minuter, sedan blir det till att vänta innan jag ska infinna mig hos Memu vid fem. Det blir ju lite spännande! Där slutar jag runt halv nio, om jag har förstått saken rätt... Men jaja, alla vet ju att mycket jobb ger pengar =) Och jag är verkligen i behov av det!

Har inte hört av min pojke ännu... Hans mobil försvann tydligen spårlöst hos en kompis igår, så några sms blir det ju inte. Tråk. Hoppas den hamnar rätt snart! ♥

Igår kväll började jag snacka med Louise på MSN. Åh, vad jag saknar den tjejen! Vi pratade italienska heeela konversationen, inte ett ord svenska =) Man blir lite glad när man märker att man behärskar språket såpass mycket i alla fall! Visst gör man fel, men man kan ändå göra sig förstådd och förstå mycket! Det känns ju riktigt härligt och då blir man taggad att lära sig ännu mer.

Nepp, nu ska jag slå in ett postpaket och frankera lite kuvert.

Kram!

Kommentarer
Postat av: My Ragnarsson

hihi, blev nog lite extra barnslig efter bananpengarna och äppelbåtarna men tack! :)



hm,jag vet inte så mycket om Modena mer än att det tydligen ska vara ganska mycket party och även en studentstad. haha, vem vet? kanske :)

har ni mycket vänner i Italien?



jag har letat och det enda jag hittat är svenska kyrkan i Milano och det är lite för långt :/ men det ordnar sig förhoppningsvis :)

jag gillar nyfikna männsikor så fråga på :D



hahahaha, fan vad härligt det låter! :) perfekt med en dags arbete ;D



by the way, guuuud vad avundjuk jag är på att du kan tala/skriva så mycket italienska! :)

2010-01-26 @ 12:33:18
URL: http://myragnarsson.blogspot.com
Postat av: My Ragnarsson

helt sant! livet skulle vara sjukt tråkigt om man inte fick vara lite barnslig ;)



jo, jag tror också det och jag hoppas verkligen! :D

haha, nej då lär jag nog inte träffa honom.. nej.

åååh, gud vad härligt det låter!!!

jaha, vart i Italien håller hon hus då? :)



kanske är det inte så långt med tåg iofs, måste kollas upp.

wow, det tar bara 1,5 timme med tåg :O min värdfamilj sa att det var jättelångt, hah!

fast iofs så verkar familjen (eller är det italienare i allmänhet?) tycka att det är långt till allt. vi skulle åka till en marknad som låg jäääätte långt bort enligt familjen så vi åkte kl, 07.30 med husbil dessutom men det tog ca. 1,5 timme, hah!



vad bra att vi kan vara avundsjuka på varandra då ;) men ja, det är helt sjukt coolt att du kan föra en hel konversation utan att ens använda händer och peka osv! :D

2010-01-26 @ 16:03:43
URL: http://myragnarsson.blogspot.com
Postat av: My Ragnarsson

ååh, gud vad härligt :) hoppas ni får det underbart! :)



hah! jadu, det är ju frågan! jag kommer absolut sakna Italien men ja, det gick lixom inte att reda ut och få någonting bättre eller annorlunda i värdfamiljen så då har man ju inget val, tyvärr :/



frankrike kommer bli världsbäst, särskilt med tanka på att jag kommer bo så centralt. här kommer jag möjligtvis in till verona på helgerna lixom.. så man känner sig ju väldigt instängd.



jag hoppas jag hinner ta mig till Milano innan jag åker hem men tror knappt det :( känns som om det är för få lediga dagar och för mycket inplanerat så som t.ex. karneval i Venedig, vilket ska bli jättekul! :)



HAHA, ja seriöst! jag brukar gå ut och ta en liten promenad om kvällarna vilket dom tycker är skitkonstigt och de brukar ibland fråga om jag vill ha skjuts någonstans och jag förklarar att jag bara vill ta en liten runda och då skakar de bara på huvudet, haha. värdfamiljen brukar själva säga att italienares andra hem är bilen ;)



det kommer säkert gå jättebra! :) de pratar ju bara så himla fort ibland, då hänger jag verkligen inte med! :O



jaha, bor du i Jönköping. Det hade jag ingen aning om :)

ja, det känns bra trots att det innebär att jag blir arbetslös och kommer tillbaka till staden jag i princip skulle göra allt för att komma ifrån. fast familjen och vännerna är nog prioritering ett i alla fall ett litet slag framåt, tror jag :)

2010-01-27 @ 10:58:09
URL: http://myragnarsson.blogspot.com
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

tack vad snäll du är =)

ja alltså jag kan stå ut med att han inte är lika romantisk som vanligt och att han beter sig annorlunda.. men han behöver inte vara elak, även om han blir lätt irriterad. som tur är bad han om ursäkt

2010-01-27 @ 11:34:16
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: My Ragnarsson

gud vad härligt! :)

kan tänka mig att Italien är underbart under mars/april?



det tar ca. 1,5 timme med tåget ifrån Verona till Venedig så det är ju inte långt och väldigt smidigt :)

ska bli helt otroligt att se en karneval :D



haha, ja. det är verkligen så himla annorlunda när det gäller bil, promenader, avstånd osv! :D



ja, det ska bli jätteskönt faktiskt! som du säger så uppskattar man att ha dom nära :)

2010-01-27 @ 13:03:33
URL: http://myragnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0