che figo!

Söndag kväll. Igen. Nej, jag känner att jag behöver lite mer helg!

En del av eftermiddagen och kvällen spenderades hemma hos signor Pierini tillsammans med ett gäng trevliga människor. Eftersom han och Micki ska flytta iväg till Paris om några dagar passade de på att ha lite avskedsfika. Jag, Mimmi och Frida fixade varsin påse till dem med en baguette (franskt!) var och lite gottgott.
Leo hade bakat hela morgonen, både kladdkaka och kolakakor! Un bravo ragazzo. Till det serverades espresso eller te och så skålade vi i lite vin eftersom värden insisterade sååå på att få bjuda oss på det.
Allt var väldigt trevligt och jag hoppas att de två får uppleva mycket kul i Paris nu! :)

Söndag betyder Solens mat och så även idag. Det har blivit mitt favoritprogram. Lätt. Jag tror nästan det håller på att konkurrera ut Forensic Files och Kriminellt...!

Jag har fortfarande inte tagit itu med det jag skulle ha gjort under helgen. Ett beslut ska göras angående jobb. Jag vet inte hur jag ska göra! Får hoppas att det fungerar att sova på saken... Är dock inte helt säker på det.
Mycket angående jobb imorgon. Vid fem-tiden ska jag iväg till Memu, har nämligen fått lite extrajobb där under några dagar framöver! Det är inte mässa den här gången, utan man ska visst ringa runt... Håll tummarna för mig, pleeease!


Nu blir det nog sängen, det har inte blivit mycket sömn i helgen.
Godnatt! ♥



Kommentarer
Postat av: My Ragnarsson

Hej, jag tänkte att det kanske var bättre att svara på din kommentar här?

Jättekul att få kommentarer av dig förresten! :)



Ja, du har helt rätt.. jag är au pair i Italien! :) Jag har varit här sedan den 16oktober, så 3,5 månad ungefär.

Precis, det blir Paris i September och det ser jag verkligen fram emot! :D

Hur kommer det sig att du är så intresserad av Italien? :)

Tack och detsamma!

2010-01-24 @ 23:40:32
URL: http://myragnarsson.blogspot.com
Postat av: My Ragnarsson

ja, jag minns det faktiskt :) jag svarade någonstans i min blogg men ja, väldigt svårt att hitta ju.



tack så mycket! njae, jag kunde inte säga mer än ciao och grazie när jag kom hit, helt seriöst. nu går det lättare men jag jobbar så mycket att jag inte har tid med språkkurs :( men jag lär mig på egen hand vilket funkar helt okej faktiskt! :)

jag kan lite franska men det var längesedan jag läste franska och ska försöka plugga lite på franskan i sommar.

jaha, vad härligt! jag tror att Frankrike är för mig som ditt Italien, jag har varit där mängder av gånger och är nästan besatt, haha! :D

Inte sugen på au pair då? :)

2010-01-25 @ 12:49:18
URL: http://myragnarsson.blogspot.com
Postat av: My Ragnarsson

jag var livrädd angående språket, ja. du har ju helt rätt när det gäller engelskan plus att jag hamnat i en liten stad där nästan igen kan/vill prata engelska så det är mycket charader, haha! :D



ja, man glömmer verkligen bort jättemycket men som du säger så hoppas jag att jag kan träna upp det igen.

de verkar jättesöta och mysiga verkligen så det känns så himla bra!



jag trivs någorlunda men jag är i princip fast i Pescantina, som staden heter, för det går högst tre bussar per dag intill Verona och inte vid några bra tider heller så det är ganska jobbigt för man blir ju så ensam och isolerad på sätt och vis :/

så därför är det extra skönt att jag kommer bo i centrala Paris! :)



jag kan tänka mig det.. underbart sätt att uppleva ett land på ju! men ja, jag förstår dig totalt.. det är inte lätt att lämna det som finns hemma!



förresten.. vad var det för projektarbete ni hade? :)

2010-01-25 @ 13:27:10
URL: http://myragnarsson.blogspot.com
Postat av: My Ragnarsson

ja, för det är stor skillnad om man jämför Pescantina (15min med bil från Verona) och Verona med varandra när det gäller engelska. så klart efter som det är en turiststad.



ja, precis. det är himla tråkigt faktiskt.

denna helgen ska jag i alla fall fira en dansk au pair som jag tidigare träffat så jag och en nära vän som kom till Italien för några veckor sedan ska åka till Modena och fira henne. där kommer vi träffa en hel del nytt folk som den danska au pairen känner så det ska bli jättekul! :D



fan vilken kul grej! och att få åka utomlands är ju inte helt fel heller! :D

2010-01-25 @ 15:31:57
URL: http://myragnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0