att vricka tungan

I början när jag jobbade på Grant Thornton tyckte jag att det var lite klurigt att uttala företagsnamnet varje gång jag svarade i telefon... Särskilt om någon stod bredvid mig och lyssnade, för då blev man nervös och det kunde bli alla möjliga lustiga namn förutom just Grant Thornton! Det är det där "th" i Thornton som kan skutta iväg och bli något helt annat, eftersom man säger det såpass snabbt.

Nu har jag dock bestämt mig för att inte klaga. Jag har hittat ett företagsnamn som skulle vara myyycket jobbigare att säga för en receptionist... Öhrlings Pricewaterhousecoopers. VEM kom på det? "Välkommen till Öhrlings Pricewaterhousecoopers, det är Ellen!"... Nej tack! =)



Kommentarer
Postat av: Sofie

haha, öhrlings prcewaterhousecoopers går asfort för mg att säga, men kanske för att ingrids pappa jobbade där när vi gick på högstadet och jag fick en sån där nyckelknppa¨¨ du vet med ett band, jag kommer nte håg vad det heter nu. iaf så fick jag den av henne från hennes pappas jobb. oj vilken förklaring det blev haha! ^^

2010-01-23 @ 14:15:43
URL: http://paulk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0