egen lägenhet i Como...

Precis - egen lägenhet i Como var det jag fick i natt. Jag hyrde den av en medelålders italiensk man (som för övrigt var lite läskig) och flyttade in där helt själv, helt plötsligt. Jag hann inte ens ta mig till Italien, jag bara flyttade till Como. Tydligen var mamma med de första dagarna också, vilket ju var skönt. Vi vandrade ut på gatorna för att jag skulle lära mig att hitta där. Jag vet inte om det var för att jag somnade väldigt hungrig, men det första vi gjorde var i alla fall att ta oss till en pizzeria som låg högt upp i ett hus. Man var tvungen att gå uppför snirkliga smala trappor innan man kom in till pizzerian, men det var det ju värt - vem älskar liksom inte italiensk pizza?
En riktigt fräsch balkong fick man på köpet när man hyrde denna lägenhet! Jag satt där och sms:ade med vänner i Sverige och skrev att här var det minsann 20 grader och kvällssol, medan det i Sverige fortfarande var en massa minusgrader och snö...
Dock var jag lite förvirrad. Jag visste liksom inte alls vad jag skulle göra eller sysselsätta med med i Como, jag bara flyttade dit.

Detta var då alltså en dröm för de som inte förstod. Jag förstår inte varför jag flyttade till Como. Jag har inte varit där, jag har knappt hört talas om stället och jag vet nog inte heller var det ligger. Långt norrut har jag för mig. Men jaaa... Det är bara att vara beredd på det konstigaste när min drömverkstad sätter igång ;-)




Tydligen är detta Como.. Tjaaa, ser ju rätt fint ut...



Jomen, det här kan jag lätt tänka mig! ;-)


Kommentarer
Postat av: Louise

Haha, dina drömmar är riktigt underhållande! Stället ser ju faktiskt helt ok ut (det är ju Italien!), ett bra val tycker jag ;)

2010-02-10 @ 15:55:26
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: Sophia

Tabletterna gjorde susen ;) Jag kan nu gå och har varit på jobbet idag.

2010-02-10 @ 17:45:47
URL: http://souf.webblogg.se/
Postat av: Sophia

Ja, det hoppas jag också! Framför allt ett sommarjobb.. Lycka till senare med sökandet! :)

2010-02-10 @ 17:46:44
URL: http://souf.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0