24/10

Lördagen den 24:e - den största dagen av alla!
Vi åt frukost, gjorde oss iordning och kom efter en stund ut på stan med hjälp av tunnelbanan. Det blev Drottninggatan, fika, Gamla Stan, Götgatan och Pizza Hut. Därefter begav vi oss mot Hovet!


Sara och Olivia... Mina tjejor!



Gustav ser oerhört taggad ut inför konserten ;)


Jag, Gustav och Sara möter upp min mamma vid Hovet och vi försöker hitta rätt entré. När vi väl kommit in och satt oss på våra platser får vi först lyssna en stund på det katastrofala förbandet The Horrors. Jag tycker i alla fall att de hade valt ett bra namn till bandet...
Efter vad som kändes som en väääldigt lång väntetid så kom killarna i Muse in på scen :) :) :) Jag vet inte hur mycket jag skrek, men mycket var det i alla fall, det kan nog de runt omkring mig intyga. Det var så häftigt att se dem, de som jag har sett så mycket av på alla youtube-klipp... Nu stod de inom bra synhåll en bit nedanför mig! Det var en sjuk och häftig känsla :D

Showen var riktigt fräck, det började med att alla tre i bandet stod på varsitt "block" som matades upp i luften så att de tillslut stod högt upp i luften, kanske 5-6 meter ovanför scenen. Resten var också riktigt häftigt!
Musiken var underbar - som vanligt. Matthew Bellamy, sångaren, var underbar - som vanligt! Jag hade längtat så efter att få höra honom live för att se om han verkligen sjunger så bra som det verkar. Jag blev inte besviken. Han satte varenda ton, vågade experimentera med rösten och göra alla de där coola sakerna som man kanske tänker att man bara gör under inspelningar annars... Stört bra! Jag kände mig så himla lycklig där när jag stod där och lyssnade på mitt absoluta favoritband och bara njöt... Sådant borde alla få vara med om :)








Kvällen på Hovet avslutades med att vi stod och trängdes med en massa andra svettiga fans för att köpa t-shirts. Efter nästan en timmas köande fick vi i alla fall varsin, var totalnöjda och mötte upp Olivia och hennes vän utanför. Vi följde hennes kompis hem med tunnelbanan och åkte därefter "hem" till Bromma, gjorde nattamat vid två-tiden och stupade i säng.

Vilken dag! :D






Kommentarer
Postat av: Louise

Har visst lite kommenterande att ta igen ;)

Är så glad att du hade det så bra på konserten! Det verkar ha varit toppen! Den där känslan är underbar!

2009-11-03 @ 14:58:56
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0