receptionist - javisst!

Första dagen på nya jobbet alltså. Jag kom till Grant Thornton vid tio-tiden och blev runtvisad av en kvinna som annars brukar sitta i receptionen (men som nu ska fokusera på lite andra grejer istället). Hon visade mig de tre våningarna och presenterade mig för mina nya vänner växeltelefonen, frankeringsmaskinen och kopieringsapparaten... Tja, ungefär sådär.
Sedan började jag helt enkelt! Det ringde inte många under de resterande tre timmarna så jag fick inte göra så mycket... Satt mest och kladdade på ett papper och läste lite i en bok. Frankerade 49 kuvert. Kopierade ett papper. Svarade när det ringde i telefonen (kanske ca 7 gånger). Slog in några pärmar som skulle skickas iväg.
Det blir nog mer att göra när jag väl kommer in i det, skulle jag tro! Men det verkar helt okej :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att det går så bra för dig :) Lycka till! Ja, det är så mysigt med ljus. Jag har som sagt aldrig varit så mycket för bastu, men när jag kom på hur mysigt det kan vara så har jag svårt att hålla mig därifrån :P

2009-11-13 @ 09:54:32
URL: http://rantas.blogg.se/
Postat av: Annie

Åh vad härligt att det går bra för dej :)!! Man blir ju som en helt ny person när man märker att några dörrar håller på att öppnas ;) Lycka till tjejen!!

2009-11-14 @ 14:45:42
URL: http://medelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0