en fantastisk vecka

I förrgår kom jag och Louise hem från Italien.
Det har varit så himla underbart roligt och allt har gått så bra! :D Jag förstår inte hur vi har kunnat ha sådan tur med allting.
Vi har konstaterat att ingen resa har påverkat oss så mycket som den här har gjort. Jag kan tro att lite av det beror på att vi bodde hos en riktig italienare och fick se ställen som vi aldrig annars skulle ha fått se och uppleva om vi skulle ha varit där själva som två vilsna turister. Dessutom är Luca världens snällaste människa och han ville oss så väl :)
Vi har gjort så mycket! Sett t.ex il Duomo och Galleria Vittorio Emanuele, lyssnat på livemusik, varit på världens fränaste bar, ätit italiensk pizza & italiensk glass, gjort en utflykt till Genova och två andra städer/byar... Sist men inte minst så har vi ju också klarat den mest nervösa delen av vårt projektarbete! :D Vi har stått inför tre italienska klasser, förklarat varför vi var där och delat ut vår enkät. Det var jättekul! Det har också hänt sååå mycket mer saker och bara grejen att få uppleva Milano har varit underbart :)
Det finns inte riktigt ord för denna resa. Jag har så mycket jag vill få ur mig, men jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Vi har i alla fall redan lovat varandra att vi ska göra om den!
Sällskapet har såklart också varit fantastiskt! Att få lära känna en person bättre som visar sig vara så lik en själv är faktiskt riktigt härligt :) Tack för att du är du, Louise! <3

Kommentarer
Postat av: Sanna

aaah, shit va kul ni verkar ha haft och vad skönt att det gått bra med projektarbetet!

2009-02-21 @ 23:24:30
URL: http://sannerligen.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh, Ellen!! Jag får så mycket känslor i kroppen när jag läser det här! Vill bara tillbaka!! Tänk vad mycket vi upplevt! Tack för att du är du, Ellen! Tycker om dig massor <3

2009-02-22 @ 11:50:41
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0