söndag

Idag har jag haft en typisk söndag och det har varit sååå skönt. När jag fortfarande gick i skolan (shit, jag har tagit studenten) tyckte jag inte alls om söndagar. Helgen var slut och man hade allt plugg framför sig. Men idag har jag inte känt av den där söndagsångesten alls :) Jag har slappat framför tv:n, tittat på film och läst en massa, mycket välbehövligt!

Jag håller på med en riktigt bra bok nu, Ralphs Party. Titeln låter väl inte så attraktiv, men jo, boken är bra. Det är riktigt trevligt att sätta sig ner med en bra bok och känna att man verkligen inte vill slita sig ifrån den. Jag har inte haft så mycket tid för det på sistone, så det var nog dags nu!

Filmen jag såg heter Brutti, Sporchi & Cattivi, eller Fula, Skitiga & Elaka som den heter på svenska. En ganska grotesk film om en superstor familj som lever i ett litet ruckel i kåkstäderna utanför Rom. Det enda alla vill är att döda pappan i familjen som gömmer undan en stor summa pengar trots att familjen lever väldigt fattigt. Han ligger och sover med ett hagelgevär ifall någon i familjen skulle tänka sig att sno dem... Väldigt lustig film! Helt plötsligt tar pappan hem en prostituerad eftersom att han är trött på sin fru och frågar om inte hon kan få dela säng med dem. Självklart ska hon ligga på hans sänghalva, frugan ska fortfarande få ha sin sänghalva för sig själv...
Vid en dopmiddag lyckas familjen "äntligen" förgifta pappan med råttgift, men han är seg som attan och vill inte dö. Så deras äckliga och groteska liv fortsätter väl, fast med dubbelt så mycket folk inne i rucklet, eftersom en ny familj har blivit lovad huset och den gamla familjen vägrar flytta ut... Haha! Sjukt :)

Nepp, imorgon är det jobb igen. Jag bör sova. Och Louise är på derbymatch i Rom ikväll. Jag är inte avis, ville bara säga det. Ehe...! 

Godnatt! 



Kommentarer
Postat av: Sofie

hmm det lät som en bra film!! ELLER!?

2009-12-07 @ 14:30:07
URL: http://paulk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0