ellen is back!

Jaa, jag är tillbaka. Jag har inte gått under. Fast det var nära där ett tag!

Väl framme i stugan på Öland möttes vi av trasiga vattenledningar och när grabbarna (pappa och bröderna) försökte fixa det forsade vattnet ut på köksgolvet. Det kunde dock stängas av och vattnet torkades upp.
Utan vatten, vad gör man? Jo, man börjar ta in snö. "Du får väl kissa i snön!" sa grabbsen. Nej, jag ville inte kissa i snön. 
Snö tas in. "Sluta ta in snö!". De hade upptäckt att det kom vatten från vattenslangen ute på tomten. Där kunde vi hämta vatten resten av dagarna och vi slapp alltså värma upp snön. 

Tända en brasa. Nej, den slocknar. Försöka lite till! Okej... Nej, den slocknar.

Sätta på TV:n. Nej? TV:n funkar inte. Vi spelar UNO istället.

Runt klockan tre på natten. Vaknar av explosion och jag fattar inte var jag är, jag tror att jorden går under. Ligger tyst och väntar. "Simon, hörde du?". Explosionen visar sig vara massvis med snö som har glidit ner längs taket och dunsar i marken på andra sidan väggen. Puh.

Upp i ottan för frukost hos faster! Beger oss ut på den snötäckta vägen. Älg...? Älg!!! Stanna! Bromsa! AAAH! Bromsaaa!
Bamseälgen hinner precis förbi, med max tre centimeters marginal. "Varför bromsade du inte?!".

Promenad ner till havet för att senare få plats med all julmat. Stöter på smashad fågel på vägen, yummie.
Tillbaka i vår trädgård. Bror och jag studerar snön på andra sidan taket som också verkar på vippen att dundra ner. "Titta, det är massa snö här också!". Inte så smart. Som på kommando rasslar det till och snömassorna rasar mot oss. Brorsan och jag får kvickt hoppa undan.

Nytt försök med TV:n på kvällen. Haha, nej. Det blir Yatsy istället. Med brasa den här gången.

Jag har väl trott att jag ska dö sisådär två gånger. Väldigt tacksam över att det inte blev så. Jag har klarat mig och haft några supermysiga dagar på Öland =) Man behöver inte rinnande vatten inomhus, inte TV heller för den delen... Jag har klarat mig utmärkt med min pappa och mina bröder, en brasa, lite spel och mina mysiga böcker!






Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, det låter inte så lyckat! men kanske beror på hur du skrivit det ;)

2009-12-28 @ 09:42:37
URL: http://paulk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0